Under utställningens fyra första dagar (29/5-1/6) hålls Steneby konsthall öppen mellan 11.00 och 17.00, därutöver följs konsthallens ordinarie öppettider.
During the first four days of the exhibition (29/5-1/6), Steneby Konsthall will be open between 11.00 and 17.00, after that the regular opening hours of the art hall will be followed.
I.
We are as clouds that veil the midnight moon;
How restlessly they speed and gleam and quiver,
Streaking the darkness radiantly! yet soon
Night closes round, and they are lost for ever:—
II.
Or like forgotten lyres whose dissonant strings
Give various response to each varying blast,
To whose frail frame no second motion brings
One mood or modulation like the last.
III.
We rest—a dream has power to poison sleep;
We rise—one wandering thought pollutes the day;
We feel, conceive or reason, laugh or weep,
Embrace fond woe, or cast our cares away:—
IV.
It is the same!—For, be it joy or sorrow,
The path of its departure still is free;
Man’s yesterday may ne’er be like his morrow;
Nought may endure but Mutability.
(Mutability [”We Are as Clouds That Veil the Midnight Moon”], Percy Bysshe Shelley)
En la Panza del Monstruo, Ana María Roa
Somatisms, Benjamin Kjellman-Chapin
En la Panza del Monstruo, Ana María Roa
Somatisms, Benjamin Kjellman-Chapin
En la Panza del Monstruo, Ana María Roa
Somatisms, Benjamin Kjellman-Chapin
En la Panza del Monstruo, Ana María Roa
Somatisms, Benjamin Kjellman-Chapin
[svenska nedan]
Our bodies have been adapting, for several (many) years now, to the material with which we work: metal and wool. For one, his hands have become stronger and stained with the black that fire brings; for the other, her hands have filled with small wrinkles and have been softened by the grease of sheep’s wool.
Our material and thought processes are very different, in that difference we find ourselves today to make this exhibition space a livable place, a sensory experience that invites to be traveled with time and attention, finding in every corner of this room winks where language becomes an object and the word becomes material.
We find ourselves in a common place that calls for the night so that the moon covers us with its veil. We invite you to let yourself feel amidst the lights, shadows, sonorities and textures inscribed in the warmth of wool and the cold of metal; may curiosity bring you closer to the narratives behind each figure.
This exhibition features textile artist Ana María Roa and blacksmith Benjamin Kjellman-Chapin, both graduating from HDK-Valand Campus Steneby’s master programme in applied art and design.
Våra kroppar har anpassat sig, i åtskilliga (många) år nu, till de material som vi arbetar med: metall och ull. Hans händer har blivit starkare och fläckiga av eldens svärta; hennes händer har fyllts med små rynkor och blivit mjuka av fettet från fårullen.
Våra material och tankeprocesser är väldigt olika, i den skillnaden finner vi oss idag för att göra detta utställningsutrymme till en beboelig plats, en sinnlig upplevelse som inbjuder till att resa med tid och uppmärksamhet, i varje hörn av detta rum står blinkningar – där språket blir ett objekt och ordet blir material – att finna.
Vi befinner oss på en gemensam plats som åkallar natten så att månen täcker oss med sin slöja. Vi inbjuder dig att tilllåta dig känna bland ljusen, skuggorna, klangen och texturerna inskrivna i ullens värme och metallens kyla; må din nyfikenhet föra dig närmare berättelserna bakom varje figur.
I denna utställning visas verk av textilkonstnären Ana María Roa och smeden Benjamin Kjellman-Chapin, båda nyutexaminerade från HDK-Valand Campus Stenebys masterprogram i tillämpad konst och design.
Vi använder cookies! Om du tycker det är ok, klickar du bara på "Acceptera alla". Du kan såklart välja vilken typ av cookies du vill ha genom att klicka på "Inställningar".
Läs vår integritetspolicy